Saturday, January 10, 2015

KuantanKuCrew turun padang

Keadaan daerah-daerah di Pahang yang mengalami banjir semakin pulih. Aktiviti sebagai sukarelawan sebelum banjir dan semasa banjir telah dilaksanakan dengan jayanya. Kini tiba masanya untuk sukarelawan selepas banjir atau lebih dikenali sebagai Pasca Banjir untuk turun padang membantu mencuci, membuang, mengemas dan sebagainya. 

Destinasi kali ini adalah di rumah Ardillah Abdul Manaf. Keadaan rumah beliau yang ditenggelami benar-benar menguji ketabahan dan kesabaran mereka. Banjir sebelum ini hanya memenuhi kawasan bawah rumah tetapi kali ini ampuh satu rumah. 



Kisah sebenar team ini adalah misi ke Gua Musang Kelantan, tetapi selepas diperbincangkan dan dipertimbangkan Temerloh sasaran mereka. Sememangnya membantu rakan-rakan yang ditimpa musibah lebih bermakna menghulurkan bantuan. Dengan pergerakkan 2 biji kereta mereka menuju dengan satu harapan iaitu mengembalikan senyuman di wajah-wajah mereka.

Usaha mereka di sana seharian hanya mampu untuk membantu 3 buah rumah. Ada sebuah rumah yang hanya didiami oleh seorang wanita tua. Sayu dan sugul terpancar dari wajah wanita tua itu yang boleh kita panggil dengan panggilan nenek. Tapi korang nak tau tak ada juga cerita kelakar. Sebelum nak cerita aku nak ketawa dulu. Hahahahahahaha kehkehkehkeh..... Nenek tua tersebut menanyakan soalan kepada Pok Chang sambil menunjukkan ke arah Bulat a.k.a. Khairul Azrin.
"Dia tu lelaki ke perempuan?", selamber nenek tua tersebut menanya.
Sapa yang dengar abis ketawa terbahak-bahak. Apa lah dosa sang Bulat sampai nenek tua tu boleh tanya soalan cepu emas macam tu. 

Pertolongan mereka diteruskan sehinggalah ke petang. Pelbagai suka duka gelak ketawa diabadikan. Terima kasih team Kuantankucrew. Korang memang best. 




No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...