Saturday, November 23, 2013

Kita Sudah Juara

Ku Lihat Ku Sokong Ku Banggakan ... 
Untuk Negeri Pahang....
Teruskan Berjuang ......
Oale Ale ... Ale Ale Tok Gajahku ....
Oale Ale ... Ale Ale Tok Gajahku ....
Oale Ale ... Ale Ale Tok Gajahku ....
Oale Ale ... Ale Ale Tok Gajahku ....
Syukurlah 
Kita Sudah Juara ....
Kita Sudah Juara ....
Piala Malaysia......
Oale Ale ... Ale Ale Tok Gajahku ....
Oale Ale ... Ale Ale Tok Gajahku ....
Oale Ale ... Ale Ale Tok Gajahku ....
Oale Ale ... Ale Ale Tok Gajahku ....

Mengalir air mata pabila 90 minit di tambah dengan 4 minit masa tambahan di Stadium Shah Alam. Tahun 2013 merupakan tahun kegemilangan pasukan Pahang. Pada awalnya dilabelkan sebagai pasukan yang tidak memberi sebarang saingan kerana datang dari Liga Perdana. Dan tanggal 3 November 2013 pasukan Pahang membuktikan mereka setaraf dengan pasukan-pasukan hebat yang lain dengan menjulang piala berprestij iaitu Piala Malaysia.

Ramai komentar meramalkan perlawanan akhir Pahang bertemu Kelantan akan memihak kepada pasukan Sang Kijang. Walaupun hujan yang turun dengan lebat pada sebelah petang dan sepanjang perlawanan tidak sedikit pun mencacatkan rentak perlawanan akhir yang penuh dengan dramatik.

Bermula dengan kemasukkan pemain-pemain Pahang ke dalam padang pada jam 7.00 petang dengan segak berkot, bertali leher, berseluar slack dan berkasut hitam melangkah memasuki padang menemui para penyokong. Saat itu jugalah berkumandang chant 3K yang dilaungkan oleh penyokong-penyokong setia pasukan Tok Gajah. Ditambah pula dengan mainan flashlight seluruh Stadium Shah Alam mengemparkan lagi suasana di dalam stadium.

Tepat jam 8.45 malam walau pun hujan yang turun sememangnya lebat tidak menghalang pengadil untuk meniup widel sepak mula perlawanan akhir Piala Malaysia 2013 Pahang menentang Kelantan. Serangan demi serangan tidak lupa pertahanan mempertahankan benteng mereka maka pada babak kedua bermula minit ke - 58 penyerang import daripada argentina Matias Conti menanduk cantik menerjah gawang yang di kawal oleh penjaga gol kebangsaan Khairul Fahmi hasil daripada hantaran lintang yang sangat cantik daripada pemain yang paling berpengaruh di dalam skuad Tok Gajah iaitu Azamudin Akil atau lebih dikenali sebagai Alex. 

Gol tersebut kekal sehingga ke minit akhir perlawanan walaupun asakan yang bertali arus daripada pasukan Kelantan dapat di halang oleh pemain pertahanan dan benteng terakhir Pahang Khairul Azhan. Perjalanan yang penuh berliku d harungi oleh pasukan Pahang kini merek atelah menjulang piala tersebut dan dikongsi bersama penyokong setia Tok Gajah.  Sesungguhnya mereka telah mengembalikan suasana bola sepak di tanah tumpah Darul Makmur. Terima kasih pemian Pahang, terima kasih Dollah Salleh, terima kasih persatuan Pahang dan terima kasih penyokong setia Pahang.

Misi 92 kini telah berjaya dan harap momentom ini akan berkekalan tidak kira siapa yang menerajui di peringkat pengurusan dan tidak kira siapa sahaja yang bermain di atas padang. Ini adalah satu permulaan bagi pasukan Pahang, dan teruskan berjuang oh pahlawan ku. 









kredit gambar daripada utusan/ dunia sukan/ tok gajah.com

No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...