Monday, September 23, 2019

Jom Buka Akaun Shutterstock... Semakin Mudah


Entri sebelum ini kawan dah menceritakan berkenaan bagaimana ingin membuka akaun Shutterstock. Rupa-rupanya Shutterstock dah tak seperti dahulu. Kini ianya semakin mudah dan teramat mudah. Sayang kalau aokmer sekalian tak mulakan buat tambah pendapatan.

Dulu kawan mulakan dengan 3 langkah utama, iaitu :
  1. BUAT AKAUN KITA SENDIRI 
  2. DAFTAR ID / BUAT PASSPORT
  3. SUDMIT 10 KEPING GAMBAR

Itu dahulu tapi sekarang daripada 3 itu hanya tinggal 2 sahaja itu pun terlalu mudah sebenarnya. Pastinya kita kena ada akaun kita sendiri iaitu akaun Shutterstock dan seperti biasa kita kena daftar ID kita tetapi yang menakjubkan adalah kali ini tidak perlu sudmit passport dah. Jadinya kalau sebelum ni aokmer rasa macam malas nak membayar RM200 untuk buat passport ini kali lah tidak perlu lagi.

Seterusnya kalau dulu kita kena sudmit 10 keping gambar, sekarang aokmer hanya perlu sudmit sekeping gambar jer untuk memulakan perniagaan di dalam taliban yang luar biasa ini. Senang atau susah?
Memandangkan sekarang semuanya boleh dilakukan menggunakan smart phone yang canggih munggis ni jadinya kawan share bagaimana ingin buka akaun Shutterstock hanya menggunakan smart phone kita.

1. Pastinya aokmer kenalah install aplikasi Shutterstock Contributor di Play Store atau Apple Store smart phone aokmer.
 
http://submit.shutterstock.com/?ref=3641519

2. Pengembaraan membuat akaun bermula dengan mengisi segala bukti akaun Shutterstock kita.

3. Selesai mengisi setiap apa yang diminta kalian akan dapat satu arahan untuk memverifikasikan akaun aokmer menerusi email yang telah diisi dengan lengkap sebentar tadi.

 

4. Apabila email telah disahkan aokmer akan meneruskan perjalanan memburu pendapatan online dengan mengisi setiap butir alamat, nombor telefon dan sebagainya lalu 'klik hantar'. Ayat luar biasa daripada Shutterstock adalah seperti gambar di bawah.

 

Apa lagi yang di tunggu? Aokmer tidak lagi perlu takut-takut kena denda kalau tidak lulus 7 daripada 10 keping gambar yang di hantar. Kerana sekarang hanya sekeping gambar sahaja untuk aokmer memulakan perniagaan baru yang pastinya halal. Aokmer juga tidak perlu nak beratur untuk buat buku passport dan mengeluarkan RM200 sebagai bayaran , lebih baik wang tersebut beli keperluan untuk menambah koleksi di dalam galeri stockphoto.


Segalanya atas aokmer sendiri kalau aokmer nak mulakan sesuatu yang baru di dalam kehidupan ayuh kita melangkah penuh bermotivasi dengan hanya berbekalkan smart phone anda mampu mengubah impian menjadi realiti. Jom kita berniaga di alam fana.

"Sharing is Caring, Caring is Loving"

No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...