Wednesday, February 19, 2014

Misi di teruskan

Akhirnya Pahang melangkah ke Separuh Akhir Piala FA. Misi untuk ke AFC, nampak gayanya berpeluang awayday luar negara lah. Patutlah kisah sang pengadil menjadi buah mulut penyokong dan pihak atasan. Sememangnya mutu pengadilan amatlah rendah. Sekiranya ianya berlarutan maka bola sepak di Malaysia takkan sampai ke mana.

Apakah tidakan pihak FAM tentang isu pengadilan ini? Tak kan nak dibiarkan begitu sahaja. 

Malam ini sememangnya Hafiz Kamal adalah hero kepada warga Pahang. Sepakan percuma beliau sangat-sangat menakjubkan. Di saat-saat terakhir bekiau menggunakan pengalaman dan ketenangan yang beliau miliki untuk memastikan Pahang menempah tiket ke separuh akhir Piala FA. Sebelum itu Koji menjaringkan gol pertama dengan tendakan half volley yang sungguh cantik walaupun dibayangi oleh pertahanan gergasi PDRM Rafael. 

Di peringkat separuh akhir nanti Pahang akan bertemu JDT l di mana Stadium Larkin sebagai gelanggang di pusingan pertama. Kenangan tahun lepas kini kembali. Bagaimanakah perlawanan tersebut akan dilaksanakan? Adakah di stadium berkecuali? Tanpa penyokong? Atau kawalan keselamatan tahap maksimum? Kita nantikan lah nanti

Walaubagaimanapun sukan bola sepak sebenarnya mampu untuk memupuk persaudaraan dan mengeratkan tali persaudaraan bukannya pergaduhan dan permusuhan. 

No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...