Wednesday, April 22, 2015

Musibat Menyerang Pulau Mutiara

Gambar ehsan bro Kamarulzaman

Hasil jaringan Hafiz Kamal dan Dickson Nwakame di Stadium Darul Makmur suku akhir Pertama Piala FA 2015, pasukan Pahang akan meneruskan perjuangan yang belum selesai di Stadium Bandaraya pada malam ini. Berbekalkan 2 jaringan tersebut Pahang berada di track yang benar bagi mengekalkan kejuaraan yang mereka menangi musim lepas.

Pemergian skuad yang digelar Tok Gajah tersebut tidak keseorangan kerana lebih kurang 18 biji bas penyokong Pahang mengiringi mereka untuk berjuang bersama-sama. 

Dengan tagline menghitamkan Bandaraya, musibat-musibat berbaju hitam menbelah Lebuhraya Pantai Timur dan Utara Selatan seawal pagi tadi. Kemungkinan. Kini mereka telah sampai ke Pulau Mutiara dan mungkin tengah merancang untuk menaiki Bukit Bendera ke Batu Feringgi atau pusing-pusing Pulau Pinang.

Pastinya tepat jam 8.00 malam kesemua mereka akan menyalin pakaian rasmi mereka untuk menghitamkan Stadium Bandaraya, memberi sokongan tanpa berbelah bahagi kepada pasukan kesayangan mereka untuk mengekalkan kejuaraan. 

Setiap awayday ada kisahnya tersendiri. Tidak dapat dinafikan apabila mereka pulang pelbagai cerita akan dikongsi bersama. Mereka pergi bukan sekadar pergi berjalan, tetapi mereka pergi dengan satu misi dan dengan satu pegangan iaitu mengekalkan kejuaraan demi lencana di dada. 

No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...