Sunday, May 4, 2014

Impian Ke Peringkat Akhir Musnah

Pertemuan buat kali ke-2 di antara Malaysia dan Canada memihak kepada negara yang menduduki tangga ke-16 dunia di dalam carta kedudukan hoki dunia iaitu Canada. 

Malaysia bermula dengan baik pada peringkat awal perlawanan dengan jaringan pertama pasukan Malaysia pada minit ke-2 hasil daripada jaringan Faizal Saari melalui pukulan sudut penalti. Seterusnya pada minit ke-14 giliran Ismail Abu mencipta nama sebagai penjaring melalui jaringan padang. 

Permainan yang ditunjukan oleh pasukan hoki Malaysia amat memberangsangkan walaupun Canada cuba untuk merapatkan jurang gol pada minit ke-21 hasil jaringan daripada Scott Tupper. 

Aksi yang mantap pada separuh masa pertama yang disajikan oleh pemain-pemain hoki Malaysia tidak berterusan pada babak ke-2. Pada separuh masa ke-2 Malaysia lebih banyak bertahan daripada melancarkan serangan, sama seperti perlawanan-perlawanan sebelum ini. Akhirnya pada minit ke-60 Canada memperolehi pukulan sudut penalti dan disudahkan dengan jayanya oleh Scott Tupper sekali lagi. 

Keputusan 2-2 berlarutan sehingga tamat perlawanan dan terpaksa menentukan pemenang bagi separuh akhir pertama dengan pukulan Shoot Out. Kali ini nasib pasukan Malaysia tidak seperti menentang New Zealand tempoh hari dimana Malaysia kecundang dengan jaringan 4-5. 

Kekalahan di peringkat separuh akhir tersebut membuatkan anak buah Dharma Raj Abdullah berputih mata untuk beraksi di peringkat akhir. Walaubagaimanapun anak buah Dharma Raj Abdullah akan beraksi bagi penentuan tempat ketiga dan keempat pada petang esok. 



No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...