Thursday, May 1, 2014

Malaysia buat kejutan

1 Mei 2014 bersamaan dengan cuti Hari Pekerja adalah tarikh keramat bagi pasukan hoki kebangsaan di Kejohanan Hoki Cabaran 1 2014 di Stadium Hoki Wisma Belia Kuantan, Pahang. 

Malaysia turun menentang New Zealand bagi merebut tempat ke peringkat separuh akhir yang akan berlangsung pada hari Sabtu ini. 

Pasukan Malaysia bermula garang di separuh masa pertama dengan mendahului New Zealand dengan jaringan 4-2. Gol-gol Malaysia dijaringkan oleh Azlan Misron, Fitri Shaari dan dua gol daripada Shahril Saabah. 

Tetapi pada separuh masa kedua bermula New Zealand menggandakan asakan dan akhirnya berjaya menyama kan kedudukan 4-4 di saat-saat terakhir permainan. 

Perlawanan terpaksa ditentukan dengan pukulan 'shoot out' setelah kedudukan terikat 4-4 sehingga tamat perlawanan. Sekali lagi Malaysia ketinggalan 0-2. Walaubagaimanapun S. Kumar membuktikan beliau adalah penjaga gol terbaik dengan menyelamatkan pukulan daripada New Zealand. Dan akhirnya Fitri Shaari mensahkan tempat ke separuh akhir dengan jaringan terakhir beliau dengan kedudukan Malaysia menggatasi New Zealand 3-2 . 

Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah, Presiden Persatuan Hoki Malaysia turut mencemar duli bersama-sama pemain meraikan kemenangan yang amat berharga. 



No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...