Monday, May 12, 2014

Kemeriahan di stadium

Mereka datang dengan sejuta harapan merentasi laluan lebuhraya Pantai Timur demi Selangor. Sebanyak 24 buah bas dan tidak lupa konvoi kereta yang berkibar bendera kebangaan mereka iaitu Selangor. 

Tidak kurang juga daripada pihak lawan yang akan mereka tentang iaitu Pahang. Walaupun bermain di halaman sendiri tetapi Geografi Negeri Pahang Darul Makmur yang luas membuatkan setiap daerah juga menghantar beberapa buah bas ke stadium keramat mereka iaitu Darul Makmur. 

Kemeriahan perlawanan mula terasa apabila di dalam stadium di mana kepadatan penonton mengisi setiap kawasan dan ruang duduk. Inilah yang kita inginkan daripada para penyokong dari kedua-dua belah pihak. Semangat kesukanan dan semangat tali persaudaraan menjadi faktor utama di dalam kerancakkan Liga Malaysia ini. 

Kalah menang adat pertandingan. Provikasi di antara pemain biarlah sang pemegang wisel yang menyelesaikannya. Provokasi daripada penonton kita telan dan anggap seperti lumrah nafsu seorang peminat bola sepak. 

Jika keadaan ini diteruskan oleh semua penyokong Insya Allah kemeriahan yang kita inginkan akan dapat kita rasai seperti mana yang kawan rasai di dalam perlawanan Pahang menentang Selangor. 



No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...