Tuesday, January 1, 2013

Selamat tinggal 2012... Selamat datang 2013

Suka duka kawan di tahun 2012 akhirnya melabuhkan tirainya. Semuanya menjadi pengalaman dan pendoman di dalam kehidupan kawan. Banyak sangat kenangan pahit daripada kenangan manis tahun 2012. Justeru itu ditan baru ini ianya adalah pengajaran di dalam hidupku.

Hari ini 1 Januari 2013, bersamaan hari Selasa. Pagi yang sejuk dengan rintihan kecil sang hujan membasahi bumi. Segala apa yang berlaku pada Tahun 2012 kawan ingin jadikan pengajaran di dalam kehidupan kawan. Yang baik dijadikan sempadan yang kurang baik dijadikan pengajaran. Itulah pepatah yang tidak asing lagi bagi kita orang Melayu.

Apabila bercakap tentang tahun baru. Ada yang mengatakan kena semuanya baru. Baju baru, kasut baru, kereta baru, emas baru dan pelbagai lagi baru. Ada yang mengatakan di tahun baru mesti ada azam tahun baru. Tapi bagi kawan untuk sekian kalinya, kawan tak de azam untuk tahun baru kali ini. Kenapa? Kerana, azam kawan telah kawan pahatkan ketika 1 muharam 1434H bersamaan 15 November 2012 dahulu.

Justeru itu untuk tahun baru pada hari ini, kawan akan "follow" jer azam tahun baru islam tersebut. Walauapapun, kawan nak mengucapkan Selamat Tahun Baru kepada semua yang mengenali diri kawan dan yang tidak mengenali. Sesungguhnya, jadikan hari semalam sebagai pengalaman, hari ini sebagai kejayaan dan hari esok sebagai permulaan.




No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...