Wednesday, July 20, 2016

One For All, All For One


Dari Utara ke Selatan, dari Timur ke Barat, dari semenanjung ke Borneo mereka merentasi dengan penuh semangat dan harapan. Pernah suatu masa mereka di beri surat amaran kerana terlalu banyak cuti atau cuti sakit. Pernah suatu masa mereka mengadaikan barangan kesayangan mereka. Pernah suatu masa mereka berhadapan dengan kecelakaan di dalam perjalanan. Pernah suatu masa mereka sugul di pintu rumah kerana kehabisan kesemua pendapatan hanya kerana bola sepak. Mungkin pengorbanan mereka dilihat dari satu sudut yang kecil bukanlah sebesar Stadium Darul Makmur atau sebesar pengorbanan seorang anak menjaga ayahnya yang sedang sakit tenat. 

Tidak ketinggalan para pemain dan kejurulatihan yang bertungkus lumus membanting tulang untuk memberi persembahan yang terbaik. Kadang-kadang tatkala insan lain bergembira bersama keluarga atau dengan aktiviti sendiri mereka terpaksa berjauhan untuk menjadi seorang pemain yang baik. Walaupun sedemikian mereka tetap manusia biasa apabila ditoreh darah merah akan mengalir apabila dicucuk matanya mengalir air yang jernih membasahi pipi. 

Perjuangan masih panjang. Jangan cepat mengalah dan melatah. Perbaiki dari segenap kepincangan. Penyokong, skuad dan pengurusan masing-masing memerlukan antara satu sama lain. 

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...