Thursday, October 6, 2016

Hari Keluarga Tekun Nasional Pahang 2016

Baru baru ni Tekun Nasional Negeri Pahamg mengadakan Hari Keluarga di A Famosa Melaka. Kononnya nak bertolak dari Kuantan jam 7.00 pagi tapi disebabkan  semalam kami sekeluarga tidur lewat sebab overnite kononnya di Teluk Cempedak sampi lewat pagi maka tak dapat la nak turut serta berkonvoi ke Melaka. 

Jam 10.00 pagi lebih kurang baru kami bertolak dari Kuantan menuju ke A Famosa Melaka. Tiba di sana kami ingat kami jer yang lambat rupanya ramai lagi yang lambat. Aktiviti pertama ialah sukan  kategori dewasa. Aku mengisi kekosongan kumpulan ke-4, manakala sang isteri menjadi urusetia dan juri kepada pertandingan mewarna kanak-kanak. Afi Darwisy pula dah tak sabar-sabar untuk bermain air.

Kalau ikutkan hati aku sememangnya aku nak main semua kawasan permainan air di A Famosa Waterpark tetapi Afi Darwisy tak nak kerana gayat. Kecewa juga lah sebab tak dapat nak merasai kehebatn A Famosa Waterpark. Hakikat sebenarnya boleh jer aku join orang lain untuk merasai kesemua bahagian permainan tetapi aku nak isteri dan anak aku merasai bersama-sama. 


Kami berada di waterpark tersebut sehingga jam yang terakhir iaitu jam 6.00 petang. Sayanglahkan datang jauh-jauh tapi balik awal. Boleh tahan letih menjelajah keseluruhan taman tema air A Famosa tersebut. 

Kami ditempatkan di Villa A Famosa Resort di mana tidak puas bermain air di taman tema air tadi aku sambung pula di kolam Villa. Pada sebelah malam pula kami menghadiri makan malam dan penyampaian hadiah. Kali ini ada tema yang perlu kami ikuti iaitu Western Theme. Puas aku dua hari mencari kelengkapan tema Western ni. Tema Western ni sebenarnya mudah jer. Hanya mengenakan kameja petak, kain 'bandana', topi koboi, kasut dan seluar jean. Puas la aku mencari pistol koboi untuk Afi Darwisy.  Cari pulak jaket dan kameja petak-petak. Terima kasih kepada Arejak sebab bagi pinjam aksesori bertemakan koboi ni dan memberi idea. 


Pada malam tersebut di mulakan dengan makan malam dan disusuli dengan penyampian hadiah. Alhamdulillah aku mendapat tempt kedua bagi kategori lelaki untuk pakaian tercantik. Hari keluarga Tekun Nasional berakhir pada malam itu tepat jam 13.00 tengah malam.


Keesokkan paginya aku join team bola Tekun mengadakan perlawanan persahabatan bersama zon Selatan. Aku ingat beraksi di Stadium Hang Tuah tetapi aku kena lipat rupanya padang penjara jer. Tepat jam 1.00 petang kami check out dan bertolak ker Bandar Melaka pula untuk menyambung percutian. Kali ini kami check in di Hotel Balik Pulau. Tujuan aku check in di hotel tersebut adalah kerana ianya berdekatan dengan tempat-tempat menarik untuk dilawati dengan hanya berjalan kaki. Paham-paham jer lah kan trafik di Melaka kalau masa cuti macam mana confrim sesak. 

Percutian kali ini kami gunakan sebaik-baik mungkin. Sebaik-baik mungkin yang aku maksud kan adalah had tidur kami kurangkan hehehe. Malam itu kami tidur jam 4 dan bangun jam 6.30 pagi dan terus meneruskan perjalanan menerokai Bandar Hilir dengan berjalan kaki. Letih memang letih tapi aku puas dapat bersama dengan keluarga tercinta. 


Kami bertolak pulang dari Melaka pada jam 3.00 petang dan sampai di Kuantan jam 8.00 malam. Bagi aku percutian kali ini adalah percutian yang paling best dan bermakna. Terima kasih isteriku terima kasih anak ku.

2 comments:

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...