Sunday, August 4, 2019

Nafsu Kian Bergolak



Tambah tolak bahagi darab dah 8 bulan aku tidak menendang bola di padang mahupun di lapangan futsal. Kejadian di Padang KBS telah membuatkan aku gantung kasut buat seketika. Bercakap tentang seketika bila aku mampu kembali. Bila berborak dengan yang sinun disuruhnya operate. Bila berborak dengan yang sini di suruhnya berurut. Last-last aku tak buat apa-apa hanya fisio sendirian. Hingga kan kini solat aku terpaksa menggunakan kerusi. Hingga kan kini aku tak dapat nak membantu pasukan aku di Sukanun 2019. Hingga kan kini berat aku perut aku badan aku semakin bertambah kilogramnya.

Dari hari ke hari aku merenung di padang nan hijau. Dari hari ke hari aku menyaksikan sahabat rakan dan taulan yang lain beraksi gembira. Sehinggakan aku terpaksa mute dan left group-group wasap bola. Sedangkan setiap hari aku pijak rumput lembu bersama skuad kesayangan rakyat Pahang. Sapakan tidak terguris hati kecil ini bila kan aku akan kembali.

Penulisan kali ini bukan sekadar coretan tetapi ingin menukar mimpi menjadi realiti. Aku tidak lagi boleh menanti dan menunggu lutut kiri gagah memahat peha dan kaki ku. Penyelesaian perlu dicari demi minat dan cintaku kepada bola sepak. Mungkin terasa sedikit poyo kali ini. Tetapi keadaan perlu di ubah dari hanya menanti.
Apakah langkah yang patut aku mulakan dahulu?

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...