Thursday, November 24, 2016

Floritzshoppe Penyeri 21 November


21 November 2009 merupakan tarikh aku disatukan dengan wanita pilihan aku. Wanita yang akan menjaga aku sehingga ke akhirnya wanita yang akan menjaga dan mendidik anak-anak aku sehingga menjadi anak yang soleh dan solehah. Hari ini Isnin baru ini pejam celik pejam celik 8 tahun kami mengharungi kehidupan berumah tangga. Bergaduh, perselisihan paham dan sebagainya adalah asam garam di dalam sesebuah institusi kekeluargaan. "sedangkan lidah lagi tergigit, ini pula suami isteri" lirik lagu yang dinyanyikan oleh Allahyarham P Ramlee semasa hidupnya. Tetapi itu semua mematangkan aku untuk menjadi ketua di dalam keluarga aku. 


Sememangnya wanita yang menjaga, memasak, membasuh, mengemas dan sebagainya di dalam kehidupan aku ini tidak menyukai bunga, tetapi ulang tahun perkahwinan kami kali ini aku buang tabiat untuk menghadiahkan beliau sejambak bunga yang digubah khas oleh Floritzshoppe. Sememangnya wanita tersebut tidaklah terlalu gembira yelah dah memang tak suka bunga aku bagi juga bunga. Tetapi akhirnya terukir senyuman dari wanita tersebut. Di celahan bunga ros pink dan dhedaunan yang di import dari Holand ada sesuatu yang tersembunyi. 

Bagi aku bukanlah hadiah yang menjadi ukuran tetapi cukup sekadar kita mengingati tarikh keramat sah menjadi seorang suami kepada seorang wanita dan ayah kepada anak-anak yang dilahirkan. Lalu apabila tarikh itu diingati ungkapkanlah kata-kata cinta di telinga atau dihadapan atau melalui whatsapp sebagai hadiah yang paling berharga kepada wanita yang tersayang. 




No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...