Sunday, November 11, 2018

Afi Darwisy dan Kuala Lumpur


Akhirnya aku berjaya menunaikan permintaan sang kecil untuk melihat dengan lebih dekat Putrajaya dan KLCC. Percutian ke rumah abang ipar aku di Puchong dan menghadiri majlis perkahwinan sepupu isteri aku, aku gunakan sebaik mungkin. Sememangnya aku tidak suka berjalan-jalan di ibu kota Kuala Lumpur dek kerana kesesakan lalulintas dan jalan raya yang terlalu asing dalam hidup ku. Tetapi apabila terkenangkan sang kecil langsung tidak berjalan dan tidak mengenali bangunan-bangunan kebangsaan negara aku gagahi.



Jelas kelihatan wajah keriangan sang kecil bersama sepupu-sepupunya menikmati keindahan bangunan kebanggaan rakyat Malaysia. Maafkan ayah anak ku ayah tak mampu untuk menaburkan kenangan manis di dalam kehidupan mu. Apa yang termampu ayah akan laksanakan. Ya Allah peliharakan lah keluarga aku. Atur kan lah perjalanan aku sekeluarga ke jalan yang engkau redhai. Dan akhirnya aku memohon engkau jadikan anak aku anak yang soleh dan mampu untuk memimpin ayah dan ibunya ke syurgamu.





Lokasi terakhir kami adalah IKEA. Kenapa aku nak ke IKEA ni? Sebab pertama nak makan meatball dia dan yang kedua adalah kerana aku tahu sang kecil, Afi Darwisy dia suka tempat-tempat yang boleh menghias rumah. Tempat-tempat yang dia boleh tengok susun atur sesuatu barangan dan sebagainya. Selama 4 jam berjalan tak mengadu pun letih atau sebagainya cuma dahaga mintak air jer hehehehhe



Apa-apa pun ini jer yang termampu aku berikan kepada sang kecil. Di dalam keadaan yang aku hadapi dan alami sekarang sang kecil hanya dapat tatapi dan bukannya merasai sepenuhnya keindahan ciptaan manusia sebagai kebanggaan rakyat Malaysia khasnya.

2 comments:

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...