Monday, April 21, 2014

Kerja Lama Kembali

Hari ni aku kembali teringat ketika aku di Jabatan Perangkaan Malaysia dulu. Mana tak nya walaupun hari ini aku bertugas di Unit Kaunseling LPPKN Negeri Pahang tapi aku dapat tugasan baru daripada pengarah aku. Bak kata di dalam sistem SKT menjalankan tugas-tugas lain dari masa ke semasa.

Tugasan aku kali ini yang aku kata sama dengan tugasan aku dahulu adalah pergi membanci. Bancian Isi Rumah Miskin Malaysia atau lebih dikenali sebagai E-Kasih. Boleh tahan gak soalan-soalan yang nak kena settlekan tu. Kes mungkin tak banyak hanya 30 kes sahaja tapi seluruh Pahang. Bila bercakap seluruh Pahang tu lah yang masalah sikit nak mencari rumah, nak menempuh jalan berliku dan pelbagai lagi.

Segala kenangan masa aku di Jabatan Perangkaan kembali melintas di minda aku. Di antara pengalaman yang tidak dapat dilupakan adalah dikejar dengan parang oleh lelaki India di Benta Kuala Lipis dan di serang oleh sekumpulan kera di Mela juga di Kuala Lipis. 

Harap-harap kali ini tak adalah perkara-perkara yang pelik-pelik berlaku lagi. 

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...