Wednesday, August 26, 2015

Asam Garam Liga Malaysia 2015

Masih belum terlewat untuk aku mengucapkan tahniah kepada Johor Darul Takzim 1, Kedah, Penang, Melaka dan Perlis kerana kejayaan mereka sepanjang Liga Malaysia 2015. 


Johor Darul Takzim 1 (JDT1) yang beraksi di luar Johor bertemu KL Felda United biarpun bermain dengan 10 orang dan kalah pada perlawanan tersebut menjadi juara Liga Super buat kali kedua berturut-turut kerana pencabar terdekat mereka iaitu Pahang yang tewas di tangan pasukan Terengganu pada hari yang sama.  Bagai telah ditentukan kejuaraannya di mana Piala Liga Super telah berada di Stadium Selayang dan telah diikat rapi dengan reben merah biru pada piala rebutan tersebut. Walaupun ada yang mengatakan Piala Liga Super yang replika berada di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin tetapi tiada langsung persediaan untuk diraikan oleh Pahang. Tapi apa pun ianya telah berlalu biarkan ianya berlalu.



Kepada Kedah dan Penang tahniah, kerana dua pasukan ini sememangnya patut bergembira kerana berjaya kembali ke kancah Liga Super 2016 dan kepada Kedah pasukan anda layak untuk mejulang Piala Liga Primier dengan aksi yang konsisten di sepanjang Liga Perdana 2015.



Tidak lupa juga kepada pasukan yang beraksi di Liga FAM. Tahniah diucapkan kepada Perlis dan Melaka United yang berjaya melangkah ke Liga Perdana 2016 dengan penuh bergaya. 

Biarpun banyak anasir-anasir yang mengatakan semuanya telah diatur, disusun dan dirancang inilah realiti sebenar bola sepak. Degupan jantung para penyokong dipam dengan laju sehingga saat-saat akhir pertemuan itulah kemeriahan dan asam garam yang dirasai oleh mereka yang bergelar penyokong.

*credit gambar dari Gawang.My

No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...