Thursday, June 16, 2016

Hijau Parking Merah Cari Lain


East Cost Mall atau nama barunya Capital Mall yang tersergam megah di tengah-tengah bandar Kuantan menjadi pusat untuk warga Kuantan membeli belah tapi kadang-kadang set-set Ganu pun ramai membanjiri pasaraya terbesar di Kuantan ini. 

Yang tak bestnya pasaraya hak milik Singapore ni jalan masuknya hanya ada satu sahaja dan jalan masuk itu pula adalah jalan utama untuk Hotel Zenith. Sememangnya kesesakan lalu lintas yang sangat sesak akan berlaku di pasaraya smyang telah dimembuat beberapa penambahbaikan. 

Sebenarnya bukan nak cerita tentang kesesakan lalu lintas di ECM ni tapi nak cerita sistem parking yang telah diterapkan oleh pihak pengurusan. Walaupun aku membenci tandas ECM ni sebab tak ada paip yang ada hanya tiub kecil yang bila air dipasang terus tepat ke lubang ...... Hahahahaha. 

Sekarang parking di ECM pihak pengurusan sudah menggunakan lampu hijau merah. Ianya amat bagus untuk para pengguna yang hadir ke pasaraya ini. Ada kereta merahlah ia tapi jika kosong maka hijau lah ia.

Di harap semua pasaraya buatlah macam ni tidak lah pengguna berpusing-pusing mencari parking kereta. 

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...