Wednesday, April 12, 2017

Hidup Ini Hanya Pinjaman


Kenangan itu pastinya terindah. Tiada memori yang terlupa apabila kenangan itu seindah suria. Kenangan yang mampu mengubah cara gaya kehidupan kita. Jika sebelum ini aku hanya mampu mengenakan nasib ku tapi kini aku kembali ketawa, kembali tersenyum, kembali bersemangat. Tetapi bisikan syaitan itu masih kuat menyatakan aku untuk terus leka. Leka dengan segala suruhannya. Leka dengan ketaksuban kehidupan hari ini. Leka dengan cara gaya kehidupan kita hari ini.


Mungkin telah terlalu lewat untuk aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada pengurusan dan rakan sepasukan V83 kerana sudi menyambut hari lahir kami yang lahir pada bulan Mac. Penghargaan ini menyeronokkan realiti kehidupan kita


Perjalanan hidupku masih panjang. Jangkamasa untuk aku meminjam nafas yang tiada satu ukuran bilakan jangkamasa itu akan berakhir sangat sukar. Hari ini kita bergembira, esok kita kesedihan dan lusa kita menanggis. Itulah sifir kehidupan kita. Sifir kehidupan yang normal di muka bumi Allah ini. Dari beribu-ribu sperma yang berenang mengejar ke destinasi hanya satu, hanya satu yang berjaya menembusi dinding lembut. Satu itu siapa? Satu itu aku. 


Aku yang dilahirkan tanpa tahu apa-apa, tetapi Allah S.W.T. Mengurniakan kita penglihatan, pendengaran dan sebagainya untuk kita mensyukuri nikmatnya. Hidup di dunia ini singkat, pada ketaatan seorang hamba agar hidup kita tidak sia-sia menuju kubur yang gelita. 


Bertaubatlah, ia sebaik-baik amal dan bekal memohon keredhaan baginya semoga ada bekalan menuju ke alam sana. Anak soleh, doa merekalah penyelamat kedua ibu apanya. Sedekah jariah, amalan mengatasi usia. Sebelum akhirat menuju pergi ke Syurga Allah.

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...