Wednesday, December 6, 2017

Semangat Membara



Tidak ada masa bagi kita untuk terus khayal seperti katak di bawah tempurung. Kini adalah masa bagi kita memulakan kembali perjalanan kehidupan kita. Jangan beranggapan segala ujian yang kita hadapi tidak ada penghujungnya.

Kekallah positif bahawa segala masalah dan ujian kita hadapi pasti ada jalan penyelesaiannya. Terpulang kepada kita untuk bersabar, berusaha dan bangkit untuk menghadapi, menyelesaikan dan seterusnya meneruskan kehidupan di hadapan kita ini.


Ujian dalam kehidupan silih berganti, terpulang kepada kita untuk sabar menghadapi, demi meniti perjalan kehidupan di hari muka nanti, tingkatkan ketakwaan, keikhlasan serta kesabaran hati, dalam menghadapi segala dugaan yang diberi, segala yang baik atau sebaliknya adalah semua dugaan daripada Ilahi, menguji sejauh mana ketebalan iman dalam diri kitani, sejauh 

mana keikhlasan kita menghadapi, sejauh mana penyelesaian masalah kita cuba cari, sejauh mana ketakwaan, kesabaran serta kepositifan terus kekal berkembang dalam sanubari diri kita sendiri.


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...