Friday, July 24, 2015

#VapeOn

 
Bila bercakap tentang Vepor ni suatu masa dahulu aku sudah memilikinya. Bukan satu tapi tiga jenis dah tak ingat dah aku apa ke benda namanya yang aku ingat hanya Bolt. Beratus aku beli sebagai kaedah untuk aku berhenti rokok  dan kononnya mengikuti trend zaman itu.  Bukan setakat on vepor untuk diri sendiri siap racun orang lain suruh beli. 

Yang bestnya antara orang-orang yang aku racun untuk beli Bro Razak dengan Bro Isa. Dua orang rakan sepejabat aku yang tersangat tegar menghisap rokok. Sorang Dunhill sorang lagi Surya. Last-last sekali mereka berhenti rokok dan berhenti Vepor. Kesnya Bro Razak sebab payah nak cari perisa yang sedak zaman tu, manakala Bro Isa tangki pecah aku malas nak baiki. 

Aku? Hehehe. Bila bercerita tentang Vepor aku agaknya dah jadi debu di pusat pengumpulan sampah atau kena rembat dek imegresen Singapore. Masa tu aku siap bawak ketiga-tiga vepor yang aku ada. Perjalanan ke Singapore adalah untuk menyaksikan perlawanan Pahang bertemu Singapore di Stadium Jalan Besar. 

Dengan slumber aku declare vepor yang aku bawa. Terperanjat imigresen yang checking barang-barang aku. Mungkin sebab bolt aku tu besar dan berat. Tak pasal-pasal aku kena ke dalam kejap. Masa tu debor jangan katalah berdegup laju jantung aku. Duit mana ada bak bayar saman. Last-last nasib baik diberi amaran jer tapi barang kena rampas. Menyumpah seranah aku tak pasal-pasal bebudak lain kena tunggu aku dan kami sampai ke stadium sedikit lewat. 

Sejak peristiwa kena rampas tu aku tak beli yang baru dan lama jugak lah aku tak berasp baik rokok atau vape on member. Sehinggalah satu saat tu aku kembali merokok tapi tukar jenis. Pada mulanya Malboro Light bertukar kepada Sallem menthol soft pack. 

Kini penjualan vepor semakin berleluasa. Merata-rata diaorang bukak kedai untuk memenuhi permintaan geng-geng vepor yang semakin ramai. Aku sendiri dah tak tahu nak bervep semula ke tak. Tapi bila difikirkan tentang harga Salem Methol Soft Pack dan kekerapan aku membeli membuatkan aku seperti untuk memiliki vepor kembali. 


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...