Tuesday, April 21, 2015

Hari Pertama Di Kota Metropolitan


Yearghhhh hari ni kerja aku hanya smash ... Smash dan terus smash. Pantang dapat bola tinggi pasti akan aku matikan. Walaupun aku masih keletihan dan tidak cukup tidur aku tetap turun ke gelanggang untuk beraksi bersama rakan-rakan lain sambil-sambil menunggu Abang Berahim sampai dari Kuala Ganu. 

Kringgggg ..... Panggilan daripada Abang Berahim yang dikatanya telah sampai di Terminal Sentral Kuantan. Setelah bawa ke Jaman Tory untuk santapan kami pulang ke rumah untuk aku mandi-mandi segarkan badan sebelum bertolak ke Kuala Lumpur. 

Sebelum aku bertolak aku meneropong dahulu wajah sang isteri yang nyenyak tidur. Dan tidak lupa juga memeluk dan mencium sang anak. Tepat jam 2.30 pagi kami memulakan perjalanan dengan sang hitam menuju ke Kuala Lumpur untuk latihan pusat bagi persediaan ke Sukanun di Sabah.

Walaupun perjalanan ditemani oleh Abang Berahim tapi mata aku tetap tidak boleh terus menemani perjalanan aku. Setiba sahaja di Tol Karak aku mengambil keputusan untuk berhenti. Saat itu mata aku sudah seperti ada habuk. Jam di dashboard sang hitam menunjukkan tepat jam 4.00 pagi. Ku capai telefon bimbit lalu ku kunci alarm jam 5.00 pagi. 

Kononnya nak bangun jam 5 tapi jam 6 juga aku bergegas ke tandas dan menunaikan kewajipan pertama di hari Selasa. Sang hitam dihidupkan lalu aku bersama abang Berahim menyambung perjalanan. Tepat jam 8.00 pagi aku tiba di ibu pejabat LPPKN dan bersiap sedia untuk turun ke padang. 

Kepenatan yang dirasai hanya Allah sahaja yang tahu. Penat bermain badminton, penat memandu sang hitam, penat tidak cukup tidur sudah cukup menunjukkan keadaan tidak keruan aku di atas padang. 

Selesai latihan kononnya nak qadaq tidur juga turut tidak kesampaian apabila bilik sebelah mula membunyikan trumpet, gitar dan drum. Hingga lah ke saat ini badan aku terasa letih yang tersangat letih. Nak demam pun ada nasib baik ada ubat tahan sakit ku telan sebiji. 

Di kaca televisyen Terengganu sedang mengatasi Perak dengan agreget 3-1. Suka sangan lah Abang Berahim kite hehehhe

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...