Tuesday, April 14, 2015

Kalau ... Kalau boleh ... Kalau lah kan

Kalau lah kan. Kalau boleh lah kan. Kalau lah. 

Emmm dua tiga hari ni itulah perkataan yang sering bermain difikiran aku. Perkataan yang sering menimbulkan satu perasaan yang sangat gundah gulana. Satu perkataan yang sering membuatkan aku termenung seketika. Perkataan yang selalu membuatkan aku hampir jatuh air mata. 

Kalaulah aku diberi peluang untuk memusingkan kembali putaran jam di dinding kepada 10 tahun yang lalu atau 15 tahun yang lalu atau 20 tahun yang lalu. 

Kalau boleh lah aku diberi peluang untuk membina semula apa yang telah aku rancangkan di dalam kehidupan aku sebelum ini.

Kalaulah kan aku dapat kembalikan saat-saat aku membuat setiap keputusan di dalam realiti kehidupan. 

Tapi yang pasti itu semua mustahil. Pastinya ianya tidak akan berlaku sama sekali wakaupun Doremon itu wujud. 

Hari ini aku mesti kembalikan semula semangat aku, keputusan aku, pilihan aku, hala tuju aku. Bukan masanya lagi untuk aku toleh kebelakang lagi hari ini. Aku mesti mencetuskan aura peperangan di dalam lubuk hatiku dan diriku. 

Masa yang berlalu tidak akan berputar kembali. Saat yang telah pergi tidak akan bertemu lagi. Ini kehidupan aku. Ini keputusan aku. Ini realiti duniawi aku. Maka aku harus tempuhi ia dengan tabah. 

Itu janji aku untuk aku realisasikan kalau. 


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...