Thursday, April 23, 2015

Posisi Aku

Hujan turun lebat di kota raya Kuala Lumpur malam ini. Sejuk sikit cuaca kalau tidak panas berdering hinggakan nak tidur rasa macam nak bogel jer. Tengah-tengah mengelamun ni aku tersenyum sendirian, memikirkan macam mana aku boleh berada di posisi penjaga gol. 


Sebenar-benarnya posisi aku adalah pertahanan kanan. Sejak sekolah rendah, masuk menengah hingga di SMKAP Muadzam Shah aku beraksi di posisi tersebut. Masa tu sapa-sapa nak lepas ikut bahagian aku memang susah lah. Kalau tak kena pangkah, kena bahan dengan aku. 

Sukan antara jabatan di Politeknik Kota Bharu adalah merupakan kali pertama aku bertukar posisi. Ini kerana masa tu tak ada sorang pun yang berani untuk bermain di posisi penjaga gol. Itulah kali pertama aku menjadi seorang penjaga gol dan perlawanan itulah kali pertama aku mendapat kecederaan disiku dan bahu aku. 


Sejak hari itu penjaga gol lah posisi aku hingga ke hari ini. Jadi penjaga gol ni best sebab tak payah nak berlari sangat, tetapi semasa latihan Ya Allah Tuhan saje yang tahu betapa seksinya. Agak-agak akulah kan kalau sang Abby serius training aku setiap hari aku muntah hijau. 

Selama aku di posisi penjaga gol ni banyak gak kenangan-kenangan yang aku tak dapat lupakan. Pertamanya siku dan bahu aku teralih sebab landing atas batu dan kena tendang dengan pihak lawan. Selain daripada tu, aku pernah menahan rembatan dari Indra Putra masa main futsal sama-sama suatu masa dahulu dan 2 tahun lepas aku menidakkan tendangan daripada Mat Noor Idrus Sukanun di Terengganu. 

Apa-apa pun minggu depan aku akan beraksi untuk pejabat aku di Sukanun yang diadakan di negeri di bawah bayu Sabah. Harap-harap aku mampu untuk beraksi dengan baik setelah mendapat khidmat coaching daripada Jurulatih Penjaga Gol FC Rosa. 


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...