Thursday, June 19, 2014

Extravaganza Gala Night

Bermula dengan borak-borak kosong di kalangan insan yang selalu melepak minum bercakap tentang pelbagai tajuk tercetus idea untuk mengadakan dinner santai-santai dikalangan fotografer yang dah lama sangat tidak berkumpul. Idea yang tercetus pada malam itu diterima sebulat suara maka meeting pertama di adakan di Tok Gajah Cafe membincangkan apa yang perlu dilakukan dan pembahagian tugas kepada semua yang sukarela melaksanakan.

Tarikh 18 Jun di pilih untuk merealisasikan idea yang tercetus itu. Maka bermulalah gerak kerja gile ini kerana hanya ada 3 minggu untuk mencari target 100 orang tetamu dan tanpa ada budget khusus. Setiap tugasan diselesaikan dengan cemerlang oleh semua jawantankuasa daripada jawatankuasa tempat hinggalah jawatankuasa dokumentasi. 

Cabaran yang dihadapi pastinya untuk memastikan 100 jemputan bagi kos Hotel Vistana dapat dibayar. Cabaran seterusnya adalah untuk menjemput dan mencari sponsor sponsor hadiah. Tidak lupa juga cabaran untuk mencari talent yang sudi untuk menjayakan runway pada malam tersebut. Dan yang pastinya cabaran yang paling mencabar adalah dari aspek pengurusan di mana cabaran yang hadir adalah dari pencangahan idea, komitmen dan sebagainya. Walaubagaimana pun ianya dapat diselesaikan dan diuruskan dengan penuh semangat setiakawan.

3 malam terakhir semua jawatankuasa all out menyiapkan check list masing-masing tanpa mengira keletihan minda, badan dan emosi. Dan akhirnya semuanya terjawab di hari berlangsungnya Extravaganza Gala Night. Tepat jam 11.00 malam semua nya berakhir alhamdulillah semuanya berjalan lancar kalau ada cacat cela bagi kawan itu semua masalah kecil kerana dengan tenaga dan kemampuan yang ada itu adalah yang terbaik. Sesungguhnya kita hanya merancang Tuhan yang menentukan segalanyanya. Yang baik itu datang nya dari Allah dan yang buruk dan kurang itu datangnya dari kelemahan kami sendiri. U all best. 


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...