Saturday, June 21, 2014

Tergugat

Malam ni kawan dapat lihat sekali lagi kegilaan geng-geng gile ni di Teluk Cempedak tadi. Huru hara di buatnya. Bermula dengan permainan X-Box dimana baru jer pasang geng ni dah serbu dulu. Tak cukup dengan itu abis soalan-soalan kuiz diaorang nak jawab. Lebih-lebih lagi bila penganjur bawak keluar hadiah jersi negara-negara Piala Dunia sekarang. Selesa sahaja aktiviti yang dirancang geng-geng ni buat hal sendiri pulak dengan bermain street soccer di khalayak ramai. Orang lain khusyuk layan game Italy VS Costa Rica tapi geng-geng ni bermandi peluh.

Walaubagaimanapun tiba-tiba bila kawan bukak facebook adalah mamat ni komen seperti bau-bauan ketidakpuasan hati. Bagi kawan kamu langsung tidak profesional. Secara terang-terang kamu cuba untuk membakar api kemarah beberapa insan lain. Dan tidak keterlaluan kalau kawan katakan kamu adalah talam dua muka. Di hadapn kamu berbuat baik laksana pijak semut di lantai tidak mati tetapi di belakang orang kamu laksana sang merak yang mengembangkan ekornya bagi orang melihat kemegahan diri sang merak. 

Pabila kawan baca posting kamu, hilang perasaan respect kawan terhadap kamu. Sekiranya ada ketidakpuasan hati, gunakan lah medan yang sepatutnya bukan seperti di laman sosial yang dipandang oleh berjuta insan seantero dunia. 


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...