Thursday, June 26, 2014

Warna Warni Liga Malaysia

Musim 2014 merupakan musim yang paling best berbanding dengan musim-musim sebelum ini. Keputusan siapa juara liga hanya dapat ditentukan di perlawanan terakhir liga di mana perebutan di antara JDT I atau Selangor. Malah pada perlawanan terakhir ini juga amat berkualiti di antara perlawanan JDT I VS Sarawak dan PKNS FC VS Selangor.

Perbelanjaan yang berlipat kali ganda pasukan JDT I yang diterajui oleh Tengku Mahkota Johor akhirnya berbuahkan hasil dengan menjulang Piala Liga Super 2014. Pelbagai rintangan yang mereka lalui dan beberapa rombakan yang dilakukan berbuahkan hasil walaupun hanya 1 piala tetapi kejuaraan ini boleh membawa nama JDT ke perlawanan AFC bersama-sama Pahang tahun hadapan. 

Walaupun ucapan selamat jalan kepada pasukan T-Team dan PKNS FC kerana terpaksa beraksi di Liga Perdana pada tahun hadapan dan ucapan selamat datang kepada PDRM FC dan KL Felda United yang mengorak langkah ke Liga Super 2015. 

Selamat datang juga kepada Kuantan FA dan Kuala Lumpur kerana berjaya melangkah dengan penuh bergaya ke Liga Perdana pada tahun hadapan. 

Sesungguhnya warna-warni Liga Malaysia 2014 adalah fenomena baru kepada peningkatan taraf bola sepak Malaysia. Stadium pastinya akan sunyi dalam masa 2 bulan ini kerana kita akan melangkah ke bulan Ramadhan dan Hari Raya. Kegembiraan di stadium akan kembali untuk merebut Piala Malaysia 2014 selepas raya nanti. 


No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...