Saturday, December 1, 2012

Syabas Harimau Malaya

Selamanya selamanya selamanya Harimau Malaya……takkan ada takkan ada takkan ada Harimau Malaysia ……lelelelelelele aaa oooooooo lelelelele aaaa aaaa lelelelelele aaaa oooooo lelelelelele aaaaa Harimau Malaya Harimau Malaya.

Syabas kepada Harimau Malaya di atas kemenangan bergaya ke atas Laos semalam. 4-1 satu permainan yang sungguh mendebarkan dan mutu permainan yang amat bagus dari kedua-dua pasukan.

Semalam baru kawan nampak pertahanan yang dahulunya pasukan lain ibaratkan seperti Pasukan Italy … Di mana barisan Mahali, Aidil, Fadhli, Azmi dan pemain gantian Zubir berjaya mengekang asakan pasukan lawan.

Tetapi kemenangan Pasukan Malaysia semalam adalah kerana jentera tengah yang sangat dasyat idea dan kreativiti Shafiq, Shakir, Kunalan dan Wan Zack benar-benar membuatkan segelintir penyokong tegar Laos tercengang tidak terkata apatah lagi barisan kejurulatiahan Loas yang sering kali kelihatan mengaru-garu kepala yang tidak gatal mencari jalan untuk menyaingi di kawasan tengah.

Barisan penyerang juga tidak mengecewakan kelihatan Safee sememangnya inginkan jaringan pada hari semalam lebih kurang 7 cubaan daripada beliau dan tidak lupa juga daripada Mat Yo yang mungkin nilai beliau akan lebih tinggi selepas ini . Pemain-pemain ganian yang masuk seperti Min dan Badrol tidak kurang hebatnya. Walaubagaimana pun kawan terkilan kepada Rajagopal kerana menyisihkan Apek dan memasukkan Farizal hanya kerana kesilapan perlawanan pertama, tepat jangkaan ku di mana Farizal akan menggantikan Apek yang sugul di bangku simpanan.

Misi wajib menang telah dikotai seterusnya misi wajib menang demi maruah negara pulak pada jari Sabtu ini Harimau kan menerkam Sang Garuda di bumi pertiwi …. Bangun semua penyokong …. Satukan hati mu …… Tinggikan sorakkan mu ……. Demi Malaysia ….. Oooooooo Demi Malaysia

No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...