Wednesday, December 26, 2012

Matahari kian terbit

Setelah 2 hari berturut-turut hujan membasahi bumi, hari ni matahari kian bersinar. Sang suri rumah pastinya tersenyum kerana saat ini baju yang banyak tidak basuh atau kering dapat dikeringkan. Kedai-kedai yang dimasukki air banjir semalam hari ini boleh jemur apa yang patut.

Walaubagaimanapun ini semua tidak boleh di pandang remeh kerana langit masih lagi mendung di saat ini. Bila-bila masa sahaja hujan kan turun. Bercerita tentang banjir, pada hari Isnin yang lalu Bandar Kuantan telah mengalami banjir kilat. Boleh dikatakan kebanyakkan laluan utama dinaiki air paras-paras tayar kereta, dan ada juga yang paras bumbung kereta.

Sebenarnya banjir kilat ini adalah kerana perbuatan kita sendiri sebagai penduduk di Bandar Kuantan. Mengapa? Kerana sampah-sampah yang kita buang merata-rata seperti putung rokok, tisu, pembalut makanan dan pelbagai lagi. Apabila sang MPK dan JKR menjalankan tugas mereka, banjir yang melanda Bandar Kuantan kian pulih dan kembali seperti sediakala.

No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...