Friday, December 21, 2012

Sepak mula.......l

Tak lama lagi, bermulalah sepak mula Liga Super 2013. Pastinya sesetengah penyokong tidak sabar-sabar untuk menyaksikan pasukan kesayangan mereka beraksi. Johor Darul Takzim dengan pelaburan yang besar. Barisan pemain yang memang dikenali ramai seperti Mat Yo, Saffee Sali, pasangan kembar Aidil dan Zakwan, Safiq Rahim, Azmi Muslim dan pemain import Guiza.

Tidak lupa juga pasukan-pasukan lain yang nyata-nyata pembelian dan perubahan pasukan yang amat ketara pada musim baru ini. Dan yang pasti tidak ketinggalan pasukan ku yang dahulunya berhempas pulas di Liga Perdana kini kembali melangkah ke Liga Super, Pasukan Pahang Darul Makmur atau lebih dikenali dengan Tok Gajah.

Kali ini Dollah Salleh dan Zainal Abidin Hassan menggunakan khidmat jentera daripada Pasukan Selangor iaitu Amirul Hadi Zainal, Razman dan Azidan. Mereka kini semakin serasi dengan perkembangan yang positif di dalam perlawanan-perlawanan persahabatan yang diadakan. Selain daripada itu pembelian pemain import daripada Mecidonia dan Maghribi juga nampak lebih kosisten. Seterusnya tidak dilupakan perkembangan pemain-pemain tempatan yang lain seperti Alex, Gopi, Koji, Hapis dan kesemua sekali.

Formasi 4-4-2 mungkin akan digunakan di mana keeper utama iaitu Nasril Nordin yang berhijrah daripada Perak bagi menggantikan wan Azraei yang kembali ke negeri asalnya Terengganu. Barisan pertahanan yang dibarisi oleh Shahrizan, Razman, Puyen dan Zaiza mengukuhkan kekebalan pertahanan Pahang. Manakala arkitek yang diketuai oleh Amirul Hadi, Azidan, Hapis dan Gopi mempu mengerakkan serangan akan akan diketuai oleh Alex dan pemain import. Tidak lupa juga pemain-pemain simpanan yang mampu mengubah corak permainan Pasukan Pahang.

Ayuh sahabat semua kita penuhkan stadium untuk menyokong pasukan kesayangan anda semua. Satukan sorakkan mu, demi negerimu.


No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...