Thursday, December 27, 2012

Bayualamfotodesign kepada Dhedaun Picture

Dahulunya lebih dikenali sebagai bayualamfotodesign, tetapi itu bermula tahun 2006 hingga 2010. Bergerak secara solo, mencari pengalaman dan rezeki melalui andaman-andaman yang terdapat di Negeri Pahang Amnya dan Kuantan khasnya.

Banyak pengalaman dan rintangan yang dilalui, ditipu, dipergunakan, album tidak diambil dan pelbagai lagi. Tetapi itu semua adalah asa, garam di dalam perniagaan. Manakan ada perniagaan yang mudah, yang tiada cabarannya. Cabaran itulah yang akan mendewasakan kita.

Kini kawan berdiri di atas tiket Dhedaun Picture, yang kawan bangunkan bersama-sama sahabt kawan sang Shazrul Edwan atau lebih dikenali sebagai nama Awang. Hasil daripada lawatan kami ke Pesta Perkahwinan yang diadakan di Kemaman. The Puteh adalah segala-galanya. ter

Sambil menghisap rokok diluar dewan bersama Sang Awang. (masa tu masih perokok tegar)

Kawan : Awang! Mu tak de rasa nak join event macam ni ker? Tanya kawan serius.
Awang : ada gak terfikir, jawab Awang ringkas.
Kawan : acu cuba aok try tengok The Puteh, album puih, kerusi putih, meja putih, karpet putih, business kad putih boleh dikatakan nama The Puteh tu sinonim dengan apa yang mereka buat, best weh best, terang aku dengan penuh perasaan.

Awang mengangguk tersenyum sinis. Sambil berborak bersama Faiq (members of The Puteh). Ramai yang menyokong kami, oleh yang demikian di dalam perjalanan pulang dari Kemaman ke Kuantan kami fikirkan nama yang sesuai dan langkah-langkah untuk memulakan syarikat ini.

Hinggalah sebelum kami bergegas untuk mencari bahan sunset di sawah padi pada hari itu, kawan terpandang daun-daun yang menghijau di pohon. Oleh yang demikian terkeluar dari mulutkan Dhedaun. Di pendekkan cerita setelah diperbincangkan maka wujudkan Dhedaun Picture. Hingga ke hari ini rezeki Dhedaun Picture alhamdulillah bertambah rezeki.

No comments:

Post a Comment

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...