Saturday, January 10, 2015

Ceritera Pasar Malam

Sekali sekala kalau pergi pasar malam memang merbahaya. Hakikat sebenarnya aku memang suka pergi pasar malam tapi aku memang takut tak dapat kawal pengeluaran duit yang keluar daripada poket aku yang kempis ni.

Semalam aku ke pasar malam Innderapura. Sebab nak bagi sang isteri berehat dan tidak memasak jadi balik dari kerja kami mengambil keputusan untuk beli sahaja di pasar malam. Rasanya dah beberapa bulan kaki aku ni tak menjejak ke pasar malam. Seperti biasa aku akan keluarkan sekeping duit kononnya nak abiskan duit yang keluar jer dan tak nak dah ambik dari dompet dah tapi..... 


Kedua-dua tangan aku penuh dengan barang, termasuklah tangan sang isteri. Padahal kat rumah tu yang tinggal hanya kami berempat sahaja, bungkusan yang terpaut kat jari jemari kami bagaikan ada 10 orang kat rumah. 

Bila dikira, ditambah tolak hampir RM100 hasil dari pembelian di pasar malam. Perghhh aku sendiri tak sedar. Cepat-cepat aku melangkah terus menuju ke kereta. 

Sememangnya pasar malam adalah tempat yang paling bahaya hahahahhaa.


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...