Thursday, May 7, 2015

Selamat Tinggal Kota Kinabalu

3 Mei 2015 (Ahad)
Hari Ke Tujuh

Perasaan untuk pulang membuak-buak. Perasaan untuk kembali ke pangkuan anak isteri semakin meninggi. Perasaan untuk berehat di kamar dan di rumahku syurgaku semakin menguasai diri. Jam 9.00 pagi kami telah bertolak ke Lapangan Terbang Kota Kinabalu 2. 



Untuk perjalanan pulang tiada apa yang hendak aku kongsi. Cuma bagi pendapat aku UiTM Sabah tidak bersedia untuk mengadakan sukan yang boleh dikatakan terbesar ini. Sebanyak 20 aduan telah dibuat di pelbagai venue menunjukkan mereka hanya melepaskan batuk ditangga. Promosi juga sangat kurang hinggakan ketika aku di hospital menerima rawatan kakitangan di sana tidak tahu ada Sukanun. Tidak seperti kejohanan sebelum-sebelum ini. 

2 tahun lagi Sukanun akan kembali tapi kali ini UKM Bangi akan menjadi tuan rumah. Dekat jerlah dan pasti banyak jabatan akan menyertai dan banyak sukan akan dipertandingkan. Selamat tinggal UiTM Kota Kinabalu. Selamat Tinggal Sukanun 2015 Sabah. 

Terima kasih kepada rakan-rakan yang berada di negeri di bawah bayu yang audi bawak kawan jalan-jalan, bawak kawan cari tongkat, bawak kawan berhibur, bawak kawan menghabiskan satu roll filem yang aku bawa. Sebenarnya aku bawak 5 roll tapi dengan keadaan kaki aku sebegini rupa puas nak habiskan 1 roll. Tapi yang pasti sunset dan sunrise di Kota Kinabalu tersangat osem alangkah bestnya kalau aku bawak sang canon dan berkesempatan pacak tripod untuk diabadikan suasana ciptaan Allah S.W.T. 

Aku tiba di KLIA 2 pada jam 3 petang dan aku kembali juga ke pangkuan keluarga aku pada hari itu juga dengan bantuan Abang Berahim memandu keretaku. Kalau tak ada Abang Berahim memikir juga macam mana aku nak balik. 


Terima kasih pihak pengurusan LPPKN, terima kasih rakan sepasukan, terima kasih ketua kontigen, terima kasih semua, tahniah semua, cuba lagi di lain masa. Majulah sukan untuk LPPKN.

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...