Tuesday, May 5, 2015

Sukanun 2015 Sabah game ON

28 April 2015 (Selasa)
Hari Kedua

Bangunnn bangun suara Abang Ajis dah berkumandang. Apa la Abang Ajis ni kalau azan tak pe jugak ni tidak menjerit suruh bangun. Aku terkejut bila tengok jam saat itu. Pukul 5.00 pagi? Biar betul kejut kitaorang jam 5.00 pagi. Sambil-sambil mengaru kepala aku menoleh ke luar. Eh dah nak cerah? Bisik hati aku. Tanpa buang masa aku mencapai tuala dan perkakas untuk mandi. Sekali lagi aku terkejut bila keluar dari bilik air. Ku lihat hari sudah cerah sedangkan jam ditangan baru menunjukkan pukul 6.15 pagi. Waktu kerja di sini sama di semenanjung 8.00 pagi hingga 5.00 petang. Ini bermakna kehidupan di sini masa riadah petang singkat dan pasti berbuka puasa di dalam kenderaan jika jem.


Hari ini tiada apa program yang menarik cuma di sebelah pagi latihan dan pada sebelah malam adalah acara pembukaan Sukanun 2015 Sabah. Untuk edisi kali ini semua kontigen purata dengan kekuatan yang biasa sahaja di antara 30 - 100 orang melainkan DBKL yang menghantar atlet seramai 268 orang. 

Di hari kedua ni set-set ni sudah mula membeli belah terutamanya memborong mutiara. Aku turut tidak ketinggalan sebab malas nak serabut hari-hari terakhir nanti. Lagipun aku tak ada apa nak dibeli sangat kerana kegawatan ekonomi hanya bergantung kepada elaun yang diberi sahaja. 


Cerita di hari kedua berakhir dengan bungkusan-bungkusan mutiara untuk anak isteri tercinta. 
 

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...