Wednesday, July 23, 2014

My Hero

Pintu rumah telah ku kunci. Aku lihat jam di dinding. Jarum pendek di nombor 3 manakala jarum panjang di nombor 10. Kain pelekat hijau yang tersangkut aku capai lalu ku pakai. 

Ya Allah!!! Terkejut aku dibuatnya. Sang kecik tiba-tiba muncul di hadapan pintu bilik tengah. 

"Ayah pegi mana?", sambil mengesat mata yang masih tertutup.
"Ayah pegi minum dengan kawan ayah", jawab aku sambil mencium dahinya.
"Kenapa ayah tinggalkan Afi", tanya sang kecik lagi.
"Ala sorry lah Afi kena tidur esok nak pegi sekolah kan", pujuk aku.
"Afi tidur dengan ayah kat luar ye", sambil menarik tangan aku ke hadapan televisyen. 
"Ok. Afi tidur dulu ayah nak basuh muka dan makan ubat ek", sambil aku usap kepala dengan penuh kasih sayang. 
"Ayah...! Nak sayang", sambil mendepakan tangan menyuruh aku peluk.

Tak jadi aku nak mengadap komputer edit apa yang patut. Tapi tak pe lah sebab masa ni lah nak bermanja dengan sang kecik walaupun dia dah mula menutup mata untuk sambung tidurnya. 


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...