Monday, July 14, 2014

Surat Cinta

Ketika aku kecil dan dibangku sekolah rendah surat cinta aku saat itu relax jer. Dah siap tulis letak bedak pastu buat cop  ibu jari tepek kat bawah isi surat. Melangkah ke alam sekolah menengah aku semakin advance. Surat-surat dah x main dah kasi rakam dalam tape pulak. Mesti korang tak terfikirkan kaedah yang aku gunakan betul tak? Tapi bila masa-masa lapang dengar balik perghhh tangkap leleh siot baru betul surat cinta hehehehe. Bukan setakat sekali di baca dan didengar malah berkali-kali diulang ibarat tiada aktiviti lain yang perlu dilaksanakan.

Walauapapun kaedahnya surat atau pun tape pastinya akan menimbulkan suatu perasaan sayang dan rindu yang lahir dari hati yang ikhlas. Malah kadang-kadang mungkin akan menimbulkan perasaan nafsu yang membuak-buak. 

Tetapi ada satu lagi surat cinta yang kita tak pernah nak baca secara berulang atau mengingati apa yg terkandung di dalam nya. Surat cinta yang dimaksudkan juga mempunyai pelbagai kaedah seperti bahan cetakan, tape dan sebagainya. Tetapi jarang pada hari ini kita akan mengulangi apanyang terkandung dari surat cinta yang dimaksudkan, malah kadang-kadang kita juga jarang untuk membuka surat cinta tersebut. 

Surat cinta yang dimaksudkan adalah Al-Quran. Hari ini berapa kali kita buka surat cinta dari Allah ini berbanding surat cinta sesama manusia? Hari ini berapa kali kita ulang surat cinta dari Allah ini berbanding surat cinta sesama manusia? Hari ini berapa kali kita cium surat cinta dari Allah  ini berbanding surat cinta sesama manusia ini.? Dan hari ini berapa kali kita peluk surat cinta dari Allah ini berbanding surat cinta sesama manusia ini.

Tepuk dada tanyalah jiwa. Sesungguhnya surat cinta dari Allah S.W.T. Adalah segala-galanyanberbanding surat cinta kita seeama manusia.

No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...