Wednesday, July 16, 2014

Night Hunter

Pejam celik... Pejam celik dah 15 Ramadhan dah kan kita maknanya dah separuh bulan dah umat Islam berpuasa. Lagi 15 hari dah nak sambut raya. Wow sememangnya masa itu sungguh mencemburui kehidupan kita. Tapi kali ni kawan bukan nak bercakap tentang bulan Ramadhan dan Bulan Syawal. Tapi apa yang kawan nak conteng kat sini adalah perkara yang berlaku di bulan yang mulia ini. 

Sememangnya selepas sahaja terawih kawan seperti biasa akan balik dan bertukar pakaian dan juga mencapai beg kamera untuk digendong mencari port baru. Tak tahu macam mana boleh terfikir untuk tubuhkan geng Nighr Hunter di mana keanggotaannya dibarisi oleh nama-nama besar seperti Shazrul Edwan, Azhar Azmi, Azian Ali, Ardillah, Semut Merah (masa tu lah sekarang dah tukar Mohamad Safwan), Sufee Yusof, Megat dan kadang-kadang dua orang puteri kami Anak pakcik Wahab dan Edayu.

Geng Night Hunter ni spesifik kepada gambar-gambar di waktu malam sahaja. Tiada gambar siang. Kalau masa siang masing-masing bingung nak snap apa hahaha nampak tak punya lah taksub kepada aktiviti di belah malam. Aktiviti pertama yang geng ni pergi serbu adalah di Taman Gelora. Rupanya port Taman Gelora ni semangnya best. Cukup sifat untuk bernight hunter. Reflection ada, leading line cukup sifat dan banyak lagi.

Dah settle dekat Taman Gelora port biasa di bawah Jambatan Tanjung Lumpur. Kat sini boleh la rakamkan gambar benteng. 

Dah settle modal dekat bawah jambatan set ni panjang langkah pulak ke belah-brlah Gebeng. Bangunan-bangunan kilang plak jadi mangsa geng tak tahu nak tidur malam ni. 


Tak cukup dengan apa yang dapat (biasalah kan gelojoh). Geng ni panjang kan langkah lagi. Kali ni atas sedikit jer. Tak lain tak bukan Cherating. Kalau tgk sepintas lalu tak ada apa pun yang nak dipacakkan tripod. Tetapi sangkaan kawan melesit. Rupa-rupanya lawa jugak view di waktu malam. 


Dah settle belah Cherating, geng ni buat hal pulak. Start enjin terus menghala ke Kemaman. Taman nyamuk menjadi destinasi geng ni. 

Dan langkah menjadi lebih panjang keesokkan nya apabila kemasik menjadi sasaran untuk mencari 3-4 keping gambar. 


Aktiviti ni berlarutan lah hingga ke hari ini cuma hari ini tidak seadvance dahulu. Sekarang pun geng Night Hunter ni dah ada members dekat KL. Musibat belah KL menjadi-jadilah sebab di sana tak dapat pantai untuk reflection diaorang ada bangunan-bangunan pencakar langit boleh ber cityscape. Apa-apa pun kawan rindukan saat itu hehehhe. Jumpa lagi.

1 comment:

  1. See u soon bro... Kami menanti disini(kL) ..smbil kesat air mata...huhu

    ReplyDelete

Kisah Keletihan

K adang-kadang terasa letih yang amat sangat. Keletihan yang hadir membuatkan minda terus menerus memikir bagaikan tiada tanda noktah. Serin...