Sunday, November 23, 2014

Terima kasih semua ....

Setiba dirumah Afi Darwisy hanya mampu untuk tidur sahaja, mungkin disebabkan mamai dengan saki baki ubat bius yang masih ada. Disuruh makan ais kream dia tak mau, disuruh makan ubat dia tak mau, disuruh minum air pun dia tak mau. Mungkin rasa sakit dibahagian bedah sudah mula dirasai. Nak tak nak aku terpaksa memaksa sang kecik makan juga ais kream sedikit dan ubat. Walaupun meronta dan menanggis aku buang perasaan kesian demi kesihatan sang kecil. 

Apabila malam menjelang kesan bius semakin hilang. Orang dewasa pun akan merasai kesakitan jika kesan bius telah habis inikan pula sang kecil. Perasaan kesian aku semakin membuak-buak. Tanpa aku sedari air mata aku mengalir perlahan. Rengekkan sang kecil betul-betul membuatkan aku pilu dan sedih. Tetapi ada sedikit perubahan di mana sang kecil sudah mula menerima ubat untuk ditelan dan ais kream beserta air. 
Waktu tidur sang kecil sekejap-sekejap akan tersedar dan menanggis kecil kerana kesakitan yang dirasai. Selama ini aku tidak pernah tidur-tidur ayam. Kalau sudah namanya tidur pasti tidak sedar apa-apa. Tapi kali ini setiap kali terdengar rengekan sang kecil pasti aku akan terjaga. 


Hari kedua.
Pagi Ahad aku bangun sambil mengerakkan sang kecil. Alhamdulillah mudah untuk gerak dari tidurnya. Aku mengajak sang kecil mandi, diturutinya. Selesai mandi aku mengajak sang kecil untuk makan ubat dan ais kream, alhamdulillah juga dituruti. Tetapi ada rahsianya. Aku berjanji untuk bawa sang kecil mandi di Gambang Water Park jika dia sudah sembuh sempenuhnya. Maksud sembuh sepenuhnya adalah seperti sang kecil sudah boleh makan benda-benda yang keras dan tidak lagi berasa sakit. 

Sehingga kini keadaan sang kecil semakin stabil. Kadang-kadang terasa kesian jugak tadi apabila sang kecil meminta nasi untuk dimakan. 
"Afi kena makan bubur jer macam adik sofia (kawan di rumah pengasuh)," pujuk sang ibu.
Afi Darwisy hanya mampu untuk mengangguk perlahan. Selepas ini pasti aku akan sorok-sorok untuk makan. 

Esok aku akan ke Temerloh untuk outstation diharapkan sang kecil akan semakin sihat. Sang ibu akan menemani sang kecil kerana cuti panjang yang dimohon oleh sang isteri diluluskan. Terima kasih sayang. 

Diharap selepas pembedahan ini, tidur malam sang kecil tidak lagi terganggu. Begitu juga dengan kesihatannya. 
Terima kasih doktor, 
Terima kasih jururawat,
Terima kasih sang isteri,
Terima kasih keluargaku,
Terima kasih jiran tetangga,
Terima kasih kawan-kawan yang mendoakan kesihatan sang kecil,
Terima kasih semua,
Terima kasih.


No comments:

Post a Comment

Gadis Bertudung Singkat

Setiap hari semasa waktu rehat tempat aku menjamu selera tidak lain dan tidak bukan di bawah pokok beringin yang sentiasa ditemani oleh...